Měna: / EUR / HUF
Vyberte jazyk: CZ SK HU EN
0 0 Kč Prázdný košík
    Zdravé chroupání: Lyofilizované ovoce si každý zamiluje

    Co je vlastně ta lyofilizace?

    Jedná se o sušení mrazem. Je to velice šetrný a zároveň poměrně náročný proces. Prvotním krokem je prudké zmrazení ovoce. Tento děj probíhá při teplotě okolo mínus 80 ˚C. Následně se ovoce přemístí do sušičky, kde je udržován stálý nízký tlak. Bez něj by to nešlo, protože jenom tím dochází k postupné přeměně vody obsažené v ovoci na páru.

    A je hotovo. Lyofilizované kousky ovoce obsahují pouze malý zlomek původního množství vody. Zato se mohou pochlubit lahodnou sladkou chutí.

    Chutná svačinka i mnohem víc

    Pokud chcete vyzkoušet recept, kde se používá lyofilizované ovoce, kupte si raději rovnou dvě balení. Je totiž velmi pravděpodobné, že budete při přípravě pokrmu ujídat.

    Mrazem sušené ovoce chutná výtečně samotné, lze je tudíž nabídnout třeba jako netradiční pohoštění pro hosty nebo použít coby zdravou svačinku na výletě.

    Také v kuchyni nalezne celou řadu využití. Zde je pár tipů, kam stojí „za hřích“ lyofilizované ovoce přidat:

    • domácí tvarohové a smetanové zmrzliny
    • ovesné a jiné obilné kaše
    • pečené moučníky, muffiny, bábovky
    • rýžové nákypy
    • nápoje typu smoothie
    • domácí čokoláda
    • míchané alkoholické i nealkoholické koktejly
    • cukroví (zejména jako netradiční posypka)

    10 důvodů, proč lyofilizované ovoce ochutnat

    Shrňme si nejzajímavější vlastnosti lyofilizovaného ovoce. Zde je rovnou 10 důvodů, proč mrazem sušené ovoce vyzkoušet:

    1. výtečná křupavá konzistence
    2. barva takřka k nerozeznání od čerstvého stavu
    3. lahodná sladká chuť
    4. příjemná vůně
    5. nulový obsah konzervačních látek a dalších chemických aditiv
    6. uchování vitaminů, minerálních látek a vlákniny
    7. bez nutnosti dále upravovat
    8. pestré využití v kuchyni
    9. vysoká energetická hodnota
    10. zdravé mlsání

    Související výrobky

    Kontaktujte nás

    Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.